“De Lijn moet meer inspanningen leveren voor buslijn 500”

De aanpassingen aan de dienstregelingen van De lijn hebben grote gevolgen voor heel wat Bomenaars. De dienstverlening van lijn 500 is op cruciale momenten beperkt en dat heeft het Lokaal bestuur Boom onlangs aangekaart. De Lijn liet nu weten dat ze actie hebben ondernomen om het aantal afgeschafte bussen – vooral op lijn 500 – te beperken.

Booms schepen voor mobiliteit Carla Herremans schreef eind september een brief naar De Lijn om de slechte dienstverlening en het regelmatig wegvallen van bussen op cruciale momenten aan te kaarten. Versterkt door de ondertekening van de petitie werd de druk op De Lijn nog verder opgevoerd.

“Ondanks het antwoord van De Lijn en de inspanningen die geleverd zouden zijn, is de dienstverlening niet verbeterd. We laten dit dus niet los en zetten onze acties verder”

Deze week kregen we een antwoord van De Lijn. Waarin De Lijn het probleem erkent en aangeeft te zoeken naar oplossingen om opnieuw een goeie dienstverlening te garanderen. Onder andere het gebrek aan personeel zou één van de belangrijkste aanleidingen zijn. Het volledige antwoord van De Lijn vind je onderaan deze pagina.

Ondanks het antwoord van De Lijn en de inspanningen die reeds geleverd zouden zijn, is de dienstverlening nog niet goed. We leggen ons hier dus niet bij neer: “Een goede dienstverlening op de Lijn 500 is essentieel voor heel veel mensen. We begrijpen dat het in deze tijden op veel plaatsen niet evident is om personeel te vinden, maar daar mag de reiziger niet de dupe van zijn. Veel mensen hebben een abonnement genomen om zich op belangrijke momenten te verplaatsen met het openbaar vervoer. De Lijn moet dan ook maximaal inspanningen doen om dit te garanderen. We hebben niet het gevoel dat dit nu het geval is.” zegt Carla Herremans.

We moeten De Lijn dus maximaal onder druk zetten om oplossingen te zoeken en prioriteit te geven aan deze belangrijke buslijn. “Om die reden zullen we uiteraard nogmaals aandringen bij De Lijn om dit met prioriteit te behandelen én zullen we ook bevoegd minister Lydia Peeters aanschrijven om dit dossier mee op te volgen.” besluit Carla.

We laten dit niet los en zetten onze acties verder voor een betere dienstverlening!

De volledige brief van De Lijn: 

/*! elementor – v3.17.0 – 08-11-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=”.svg”]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block}